onsdag 31 augusti 2011

Hur tänkte han nu...?

I måndags ringde jag ett företag som kör hem grus och singel. Jag tog alltså äntligen tag i det som jag hade tänkt och göra hela sommaren... Rabatterna ska få sig en makeover, tänkte jag, bli lättskötta så att jag slipper dra ogräs hela tiden! Av någon anledning är det bara jag som ser ogräset i rabatterna i den här familjen, suck!

I alla fall så beställde jag 2 kubikmeter natursingel som skulle levereras på torsdag mellan klockan 15 och 18.
Döm min förvåning när dottern ringde mig på jobbet i eftermiddags och berättade att det stod en lastbil hemma på gatan som ville tippa av all singel och dessutom ha betalt! Jag blev totalt förvirrad ett litet tag, jag hade ju bestämt för mig att det är onsdag idag...!

Det hela löste sig dock ganska snabbt och smidigt, för plötsligt kom maken hem och kunde betala för leveransen som tur var. Jag behövde inte kasta mig i bilen och köra hem. Allt var frid och fröjd, ända tills jag kom hem...

Då visar det sig att han har tippat lasten väldigt osmart,  hälften av lasten låg ute på gatan!

Hur tänkte han? Brevlådan var helt blockerad och bilarna kunde nätt och jämt köra förbi.

Det var bara att börja skyffla... och skyffla... och skyffla.... och skyffla lite till.............! 2 kubik är ganska mycket och det blir rätt tungt efter ett tag. Sonen och dottern ryckte dock in när det regnade som värst och gjorde därmed sin mamma glad och tacksam!
Maken? Nej, han hade hunnit att ge sig iväg på galej, så honom hade man ingen nytta av.

Men nu ligger stenen på uppfarten i alla fall, nu ska den bara läggas i rabatterna också.
Men det tar vi en annan dag... ;)

Det blir nog bra när det blir klart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar