tisdag 16 augusti 2011

Färgglatt!

Min inredningsstil när det gäller mitt hem har jag tidigare skrivit om i ett annat inlägg, den är ju allt annat än färgglad. Det går mycket i svart och vitt, just nu med lite grönt som accentfärg i kök och vardagsrum. Ganska stilrent och inte alltför mycket pinaler framme. Lite lagom så där...

Om jag är sparsmakad privat så kan man nog säga att jag frossar i färg när det gäller mitt klassrum...!
Jag arbetar ju som lärare och har precis startat upp mitt arbete igen efter åtta veckors sommarlov. Mina kolleger och jag har satt i gång att planera höstterminens arbete i dagarna så att vi är redo nästa vecka då eleverna kommer.
Inför det här läsåret har jag fått byta klassrum och har fått packa, packa upp, släpa kartonger, sätta upp gardiner och röja bland alla mina grejer. Och det är så kul! Jag gillar att flytta möbler och hyllor så att jag får det som jag vill ha det!

Här är lite glimtar från mitt klassrum:
Färgglada krukor

Alfabetet

Mina favoritgardiner, sydda av tyg från Ikea.

Lådor.

Hörselkåpor till de som har svårt att koncentrera sig, eller för de som inte vill bli störda!

Pärmar med matchande namnlappar.

Okej då... det finns lite svart/vitt... min fina mugg från Village!

Fina randiga dokumentsamlare och ett vindspel bl.a.
Sa jag att jag ska undervisa i en tvåa....? ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar