fredag 5 augusti 2011

Stil...?

Ja, hur är egentligen min inredningsstil? Om jag ska beskriva den själv så tror jag att den är ganska stilren och modern men ändå personlig. Jag gillar inte att ha för mycket prylar framme och jag blandar bara gammalt och nytt till en viss del. Färgerna går just nu i svart och vitt med vissa inslag av grönt.

Jag har svårt för shabby chic och den gammaldags romantiska stilen passar inte alls mig. Det marina temat?... njaeee... Ändå så känner jag att jag faktiskt sneglar lite åt det hållet emellanåt!

Sovrummet ska göras om och är på planeringsstadiet i mitt huvud. Golvet ska bytas, de gamla garderoberna ska ut och bytas ut mot inredning bakom skjutdörrar istället. Så långt är planeringen klar, men resten...? Jag velar hit och dit och kan inte bestämma mig! Vilka färger ska jag ha? Ska jag byta ut min hemgjorda tygklädda sänggavel och i så fall till vad? Lampor? Jag behöver bryta allt det svart/vita i huset nu, känner jag.

Just nu lutar det faktiskt åt lite New England-stil i vitt, beige och lite rött och/eller marinblått...! Componibili från Kartell som sängbord blir det definitivt! Kanske några Gripsholmskuddar med stjärnor på. Jag är till och med inne på en vitmålad brädvägg i råspont som någon form av fondvägg!
Lite åt det här hållet kanske: 

 

Alla bilder är "lånade" från webben.



 

Den som lever får se...! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar