torsdag 11 augusti 2011

Stockholm i mitt hjärta! :)


Jag har tillbringat ett par dagar i kungliga hufvudstaden :)

P har en övernattningslägenhet där eftersom han jobbar 2-3 dagar i veckan på huvudkontoret i Solna. Lägenheten ligger rätt så bra till, endast 10 minuter med buss från Slussen.
Jag försöker att åka upp några gånger om året och vara där när P jobbar. Då ses vi på kvällarna och äter ute och har tid tillsammans, bara vi två. Ibland tar jag även med någon vän för en shoppinghelg lite då och då. Har även en god vän/släkting i stan som jag träffar ibland.

Jag tycker att det är ganska skönt med lite egentid emellanåt och njuter mycket av att strosa omkring i Stockholm! Tyvärr var inte vädergudarna på sitt bästa humör den här gången, solen sken ordentligt emellanåt men tyvärr dominerade regnet. Tur att jag hade paraply  i väskan.

Eftersom jag är intresserad av inredning och design så får jag mitt lystmäte då utbudet helt enkelt är bättre än i Malmö som är min närmaste storstad.
Vem bryr sig då om lite regn?

En hel del shopping blev det den här gången.

Bland annat det här fina grå Mateusfatet.

Många inredningsbutiker fick besök av mig den här gången, bland annat: Illum Bolighus, Svenskt Tenn, Design House Stockholm, R O O M, Bruka Design, Sia, Norrgavel men även NK och Åhlens. Var även på Tehuset Java på Odengatan som förutom te även har en del inredningsprylar.

Förutom lite inredningsshopping fick också lite kläder och även en väska följa med hem till mig...!
Synd att man inte kan frakta mer med sig på flyget hem!






Ljuvliga Mateus på NK

Design House Stockholm

Kartell på Östermalm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar