lördag 3 september 2011

Hagedornhagen

De två danska fotograferna Mads Hagedorn-Olsen och Anders Morell Hagen är grundare av Hagedornhagen. De har mer än 10 års arbetserfarenhet av reklambranschen och har under åren mottagit en hel del fina utmärkelser för sitt arbete.
De har en passion för kryp och små bevingade varelser.
Det har inte jag.
Faktum är att jag har väldigt svårt för småkryp i överhuvudtaget!

Men dessa artprints har jag verkligen fastnat för! Deras ljuvliga fotografier av utvalda typer av skalbaggar och fjärilar kan nu avnjutas som artprints av mycket hög kvalitet vad gäller både hantverksskicklighet och konstnärlighet.




Varje artprint har framställts i en begränsad upplaga på 2000 exemplar. De har fotograferat insekter med en High End-kamera som återger färger och detaljer i motivet helt suveränt och man har ägnat mycket omsorg på trycktekniker och val av papper.



Speciellt fjärilsmotiven tilltalar mig och faktum är att jag har klickat hem några via nätet... hoppas att de kommer snart!
Vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar