måndag 12 september 2011

Hallonstöd...?

I höstas var min pappa här och planterade hösthallon. De tog sig rejält och har vuxit så det knakar. Problemet just nu är att det är så mycket bär på buskarna att de tyngs ner och riskerar att knäckas. Jag har försökt att binda upp dem och har väl lyckats hjälpligt. Men jag har också insett att det måste finnas en fiffigare lösning...

Efter mycket funderande på hur man kan lösa problemet på ett smidigt sätt så är jag inne på armeringsnät i lagom bredd och höjd som jag tänker fästa i två svartmålade stolpar. Stolparna trycker jag ner i jorden och på detta kan sedan hallonbuskarna klättra både på framsidan och baksidan. Smart va? Pappa gillade också idén och ska hjälpa mig med det till våren.

Idag fick jag mail från Ting ute och inne utanför Trelleborg som handlade om en VIP-kväll. Eftersom det var ett tag sedan jag var där plus att de brukar ha mycket fina saker, så gick jag in på deras blogg och tittade. Döm min förvåning när jag fick se denna bild på deras blogg:

Vad snopen jag blev! Det var ju precis så här jag hade tänkt mig...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar