måndag 5 september 2011

Leila!

Jag har ett genuint inresse för inredning.
Jag gillar också att laga mat och att baka.

Jag har alltid haft en förkärlek för Leila Lindholms kokböcker och recept.
Hon verkar vara en duktig och driftig tjej som gör underbara recept!
Jag googlade hennes namn och det visade sig att hon har jobbat på flera av Stockholms klassiska krogar och även jobbat några år i New York på den trendiga restaurangen Akvavit.
(Vem kommer inte ihåg hennes New York Blueberry Temptation?)
Hon blev årets kvinnliga kock 1999.
Sin TV-karriär startade hon med Leilas mat, som blev startskottet till en rad olika matlagningsprogram som till exempel: Leila bakar, Leilas jul, Leila på landet och Leilas home delivery. 

Hon har även släppt en rad kokböcker. De har fantastiska och inspirerande bilder som får en att dregla på en gång. Man blir verkligen sugen på att baka och laga mat!

Leilas middagstips gavs ut 2004

Leilas guldkant på tillvaron släpptes 2006
A piece of cake kom 2008

2010 var det dags för One more slice.

Nu kommer Hello Cupcake, den ser jag verkligen fram emot!

Lanseras den 3 oktober 2011!
Leila har en trevlig hemsida/blogg också, kolla in http://www.leila.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar