måndag 26 september 2011

Motel One i Berlin

När jag hör ordet motell så tänker jag automatiskt på ruffiga, nedgångna lägenhetmotell...
Så behöver det naturligtvis inte vara.
Så var det definitivt inte på Motel One i Berlin.

Motel One är en stor kedja som har designhotell över hela Tyskland och även några i Österrike.
I Berlin finns det inte mindre än 8 stycken!

Vårt hotell låg mitt i teaterdistriktet, ett stenkast från Kurfürstendamm och diverse tunnelbane- och tågstationer. Det var även av den anledningen som rummen var ljudisolerade.
Överallt var det väldigt fräscht och snyggt. Inredningen gick i turkos och brunt och vitt. Till och med hotellpersonalen hade turkos på sig.

Lobbyn/frukostmatsalen fungerade även som bar på kvällen:



Hotellet lockade med fritt Wi Fi, tyvärr funkade det lite sisådär...


Hotellrummen hade dubbelsäng, platt-tv och AC. De var ganska små men fullt funktionella!




Badrummet var mycket fräscht och hade "regndusch"!



Men det jag gillade allra mest var Ägget-fåtöljerna i lobbyn:
Den här hade jag gärna tagit med mig hem...! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar