lördag 1 oktober 2011

Överraskning!

Maken överraskade mig med förslaget att vi ska åka till Milano på tu man hand några dagar under höstlovet.
Jag var inte sen att nappa på det förslaget kan jag meddela. :)



Jag googlade lite eftersom jag aldrig har varit där

"Milano är Italiens finansiella centrum.
Milano är landets näst största stad med ca: 1.3 miljoner invånare (2004) i centrala kärnan och cirka 3.1 miljoner invånare (31 maj 2005) i provinsen.
Milano är en provins i regionen Lombardiet. Milano är även huvudort i provinsen Milano samt huvudstad i regionen Lombardiet".


Sedan hittade jag den här informationen också, låter ju inte helt fel...!

"Milano är för de flesta känd för att vara en modestad med storslagen shopping. Shoppingen i Milano är världsklass, här hittar man både italienska och internationella modeskapares verk och det är i Milano man får se de kommande trenderna när modeskaparna skyltar med sina senaste kollektioner. Milano är en av det bästa platserna i världen då det gäller shopping av märkeskläder och accessoarer från de stora modehusen värden över.
De flesta kända designhusen finns representerade i Milano och det finns flera lyxiga butiker som Gucci, Prada, Dolce & Gabbana och Armani att spendera sina pengar i".

Oj, det kan bli dyrt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar