lördag 8 oktober 2011

Kusmi Tea


Alla som känner mig vet att jag är en te-drickare!
Kaffe har aldrig lockat mig, jag gillar inte smaken helt enkelt.
Visst har jag provat kaffe i olika former och visst har jag försökt att lära mig att dricka det. Men det var många år sedan jag lade ner det projektet.
Omgivningen har haft en del synpunkter under årens lopp och en hel del goda råd har jag fått. Somliga har trott att jag skulle lära mig att dricka kaffe när jag blev vuxen! Jag får nog konstatera att om vi mäter vuxenhet i att dricka kaffe så kommer jag nog aldrig att nå det stadiet... ;)

Det här är mitt nya favorit-te:


Lite info:
"Tehuset Kusmi Tea grundades 1867 i ryska St Petersborg av Pavel Michaîlovitch Kousmichoff, som blev berömd för sina teblandningar till den ryske Tsaren. När den ryska revolutionen bröt ut 1917 flyttade man huvudkontoret till Paris där det ligger än idag.


Utbudet av teer i Kusmi’s sortiment består bland annat av svarta teer från länder som Kina, Sri Lanka och Indien, och håller högsta möjliga kvalité. Ett exklusivt och välsmakande te i en förpackning som i sin tur blir en vacker inredningsdetalj. Teburkarnas exklusiva design är än idag väldigt lik originalburkarnas!"


Varför tror ni att min teburk står framme på bänken i köket?
För att den är så snygg så klart! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar