lördag 24 september 2011

Höst hos Norrgavel

IMG_0162

Norrgavel har fantastiskt fina saker, både möbler och inredningsprylar.
Deras stil har jag alltid ansett som klassisk, jag tycker inte att deras produkter är trendkänsliga utan håller i många, många år utan att bli omoderna.
Samtidigt ser jag nog det med lite nya ögon när jag ser höstens katalog...

Höstens katalog har de valt att fotografera i Jämtland och de har återvänt till rötterna kan man säga för att utforska en bit av det verkliga landet, bortom stilen "country".

Massiv-bänk-och-Påshylla  Träsoffa-Fotpall-Soffbord-trä-Soffa-85-och-Länstol  Poppel-byrå-H3-M3-skiva-kalsten

 På en avlägsen gård i Jämtland har de valt att visa hur deras design smälter väldigt fint ihop med hur större delen av Sveriges befolkning levde fram till för bara ungefär 100 år sedan.

Jag gillar det!
Trots att jag har aldrig varit speciellt intresserad av country-stilen, så ser ju här att den i mitt tycke "strama" Norrgavelstilen verkligen smälter in...  
Bilderna andas ett lugn och en enkelhet, även om det är på tok för mycket prylar på vissa bilder enligt min smak.

Träsoffa-Tidningsrullbord-och-Klässbols-linneväveri-höst-2011  Litet-bord-med-låda-detalj  Ulle-tofflor-höst-2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar