fredag 27 januari 2012

Trädgårdsmöbler i februari?

Det känns lite konstigt att börja tänka på trädgården den här tiden på året.
Vi har visserligen sluppit den värsta snön hitintills, men en riktig köldknäpp har vi ju haft med neråt 7-8 minusgrader som kallast.
Med frost och ett tunt, tunt snötäcke på gräsmattan mitt i mörkaste januari så funderar man ju inte speciellt mycket på sommarmöbler till trädgården, om vi säger så...

 Men mitt i smällkalla vintern släpper faktiskt IKEA en del av sina trädgårdsnyheter för 2012, närmare bestämt i februari. Det är faktiskt en hel del snyggingar som kommer att säljas i de blå-gula varuhusen. 
Nytt är att de kommer börja sälja en del utemöbler året runt från och med nu.

Serien Högsten är av vit underhållsfri konstrotting som är gjord för åretruntbruk.


Gungstolen Värmdö passar lika bra inne som ute och är väldigt snygg och stilren tycker jag.

Men allra snyggast tycker jag att serien Sunderö är. Det är en slitstark trämöbel i grålaserad furu och den är redan uppskriven på min önskelista.
Tänk så snyggt det hade varit med 2 stycken fåtöljer med fotpall på det nya trädäcket som ska byggas vid och runt poolen i sommar! 



Åhhh, vad jag gillar de här...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar