måndag 2 januari 2012

Garderobsfix!

Sonen hade tidigare såååå trista vita garderobsdörrar i sitt rum.
Jag funderade ett bra tag på vad man skulle kunna göra med dem så att de såg bättre ut...!
I samråd med sonen kom jag snart på att vi kunde tapetsera med fototapet.
Sagt och gjort, vi letade på nätet och på http://www.photowall.se/ kunde vi få tag på det vi sökte, det vill säga en måttbeställd bild att klistra över dörrarna. Sonen önskade ett New York-motiv och vi hittade ett som vi trodde skulle passa bra in tillsammans med övrig inredning på hans rum.
FÖRE: trista, vita garderobsdörrar.


Det var lite trixigt att få till det. Våderna på tapeten hade ett annat mått än dörrarna, så det gällde att hålla tungan rätt i mun när man skar. Man hade liksom bara en chans på sig...!


Men slutresultatet blev faktiskt ganska bra.
Sonen är jättenöjd och det är det som är huvudsaken!
(på fotona har tapetklistret inte torkat än, därför syns skiftningar fortfarande i skarvarna på himlen)


Fler bilder av A:s rum kommer när det är helt klart!

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vilken fint och annorlunda garderob det blev! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera