tisdag 3 januari 2012

eva solo

Eva solo har producerat många heminredningsartiklar och köksgeråd som har blivit designklassiker.
Jag gillar verkligen deras vardagsföremål och anser att det är exklusiv dansk design när den är som bäst. 
De står för en enkelhet, men domineras ändå av smakfullhet och lite flärd tycker jag.

Vattenkaraffer som håller kyla

Karaffer för olja och vinäger

Pizzakniv

 Trots att deras produkter känns oerhört moderna så går faktiskt företagets
historia långt tillbaka i tiden, ända tillbaka till början av 1900-talet.
År 1952 kom det som skulle bli deras genombrott, nämligen en skärmaskin för bröd och pålägg.
Idag är produkterna fördelade i olika kollektioner med många olika användningsområden.
Jag tycker att de har galet snygga saker!

Smileyskålar
Sockerströare och mjölkkanna
Ugnsfast form

  
Jag är ägare till ett knivblock, en kaffekaraff och våra vardagsglas är faktiskt evasolo-design,
men de har ju som synes designat massor av andra saker som mer än gärna får flytta hem till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar