torsdag 1 december 2011

Tuff dag...

Jag gillar egentligen mitt jobb, men ibland undrar jag om det finns något mer yrke än mitt som folk nedvärderar så till den milda grad?
Det är inte hög status man besitter som lärare precis...!
Alla människor har åsikter om dagens skola, vissa mer, andra mindre.
Man förväntas vara tillgänglig mer eller mindre alltid och så alla dessa föräldrar med en massa åsikter om allt möjligt...!
Tyvärr har undervisningen och planeringen av denna fått en alltmer undanskymd plats i dagens skola. Det handlar mer om att uppfostra barn, reda ut ständiga konflikter och sociala problem, sköta administrativa sysslor och så alla dessa möten!
Man hinner ju inte med det man ska!

Sammanfattningvis kan man nog se det så här:

* Brinner du för att förmedla kunskaper, se barn lyckas och växa som människor? - Bli lärare!

* Vill du ständigt bli ifrågasatt, tjata och uppfostra ouppfostrade barn  - Bli lärare!  

Ibland undrar jag vad jag egentligen håller på med?
Dessutom är det dåligt betalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar