söndag 18 december 2011

Fjärde advent

När fjärde ljuset brinner
vi hämta julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före doppare-dan...


Jag har tänt det fjärde ljuset i min mormor Lillys fina ljusstake.
Den här stod i hennes sommarstuga, hon använde dock inte den som en specifik adventsljusstake utan den stod alltid framme. När hon dog för 15 år sedan ville jag ha den och jag tar alltid fram den inför advent.
I år har jag fyllt den med svart mossa och små silverkulor.

Idag är det alltså fjärde advent och det är mindre än en vecka kvar till julafton...
Jag har fortfarande inte tagit tag i några stora julförberedelser ännu, men dagen är inte slut än!

På min lista idag står det bland annat:
1. Städa och tvätta
2. Baka och göra lite julgodis
3. Handla några julklappar

Jag undrar om inte makens lista innehåller ett julgransinköp...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar