lördag 26 november 2011

Uterummets förvandling

Vårt uterum är inte isolerat och används givetvis inte vid den här årstiden.
Men vi använder det desto mer från mars och fram till september-oktober ungefär.
När vi flyttade hit satt det skjutdörrar/fönster på alla tre sidorna i uterummet, även utåt gatan.
Det störde mig något enormt, dels på grund av insynen, men också dels på att vi vred på huvudet så fort någon eller något rörde sig på gatan!  

Före - här har pappa redan tagit bort skjutfönstren utåt gatan.

Jag bestämde mig tidigt för att jag ville ha en hel vägg där istället, men det tog ett tag att få maken med på tåget! Men skam den som ger sig... i somras tog vi tag i det och det blev ju så bra!


Efter - så här blev det!

Gjorde en egen tavla med Marimekkos fina tyg "Moments".
Och ja, jag har korrigerat och stramat till tyget på tavlan sedan bilden togs...



Köpte några fina ljusstakar.


Målade sideboardet, ska bara såga av hjulen så det blir lite lägre.
Nästa sommar lägger vi nytt golv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar