tisdag 15 november 2011

Bankomattrubbel... :(


Igår skulle jag ta ut pengar i bankomaten. Jag försökte ta ut 400 kr och det funkade inget vidare. Maskinen tog en evig tid på sig och till slut visade den att det hade blivit tekniskt fel. Jag provade igen och igen, tredje gången visade den att min bank inte godkände uttaget, då gav jag upp.

Jag åkte vidare och provade en annan bankomat som verkade fungera helt normalt. Döm min förvåning när beskedet även här blev att min bank inte godkände uttaget! Jag hade ju fört över pengar och visste att det skulle finnas pengar på kontot! När jag kom hem gick jag in på internetbanken för att kolla läget. Det visade sig att mina försök att få ut pengar hade registrerats som uttagtvå gånger och pengarna hade blivit reserverade av banken! Det vill säga kontot var i det närmaste tomt och jag var blåst på 800 kronor! Det blev alltså dags att ringa till banken.

Jag fick då tala med en herre som förklarade att pengarna blivit reserverade på kontot eftersom att jag hade försökt att ta ut dem och antingen dras de av banken eller så får jag tillbaka dem på kontot igen. Jag förklarade återigen att det blev ett tekniskt fel och att jag inte fick ut några pengar! Vid kontroll av mitt konto sa han att pengarna i så fall skulle bli tillgängliga igen på torsdag!!! Alltså tre(!) dagar efter händelsen! Jaha, ska banken tjäna ränta på mina pengar, när det är deras automat det är fel på? Jag har ju inte orsakat felet! Visserligen blir det ju inte mycket räntepengar på 800 kronor under 3 dagar. Men jag misstänker att det var fler än jag som försökte få ut pengar ur just den automaten och som drabbades på samma sätt som jag. Det blir kanske en hel del pengar om man lägger ihop alla uttag som olika personer gjort...

Så trött jag blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar