söndag 13 november 2011

Cupcakes





Jag köpte Leila Lindholms kokbok Hello cupcake för ett tag sedan.
Igår var det dags för premiärbaket!

 Jag valde att göra Dumlecupcakes, fast jag dekorerade dem lite annorlunda.
Tyvärr såg de inte ut som på bilden i boken när de hade svalnat och det var dax att dekorera. 
De sjönk ihop och det blev en stor krater i varje cupcake!
Som tur var så blev det väldigt mycket frosting enligt receptet, så det gick att fylla kratrarna. Egentligen skulle frostingen spritsats på.
Jag gjorde en egen variant och tog lite strössel på och gjorde dessutom en egen ljus frosting med philadelphiaost, smör och florsocker som jag dekorerade med.

De smakade ljuvligt kan jag meddela!



De blev ganska fina att titta på ändå!


1 kommentar:

  1. Mmmmmmumsigt det ser ut. (och superfina) Var är min? ;-) /Åsa

    SvaraRadera