söndag 28 april 2013

Blomsterfröjd!


Våra båda tonåringar firades idag av släkten med frukostkalas!
Det är så otroligt smidigt, en lite lyxigare frulle än vad man kanske gör annars och någon form av tårta är allt som behövs.
Givetvis krävs det även en del förberedelser, planering och logistik, men det fattar ju alla! Tidsmässigt så lägger vi ungefär några timmar på förmiddagen på själva kalaset.
Vid 13-tiden brukar vi vara klara om vi startar vid 10.30 och det betyder att hela eftermiddagen är fri till andra göromål!

Vi dukade långbord i vardagsrummet för 23 personer och blomsterdekorationerna fixade jag så här:

Vaserna (jo, det är två stycken!) köpte jag på Charlotte Trend i Malmö för några år sedan.
De är av märket Sia och varje del består av tolv småvaser.
Man kan sätta ihop dem om man vill så att det blir som en lång rad med blommor på bordet.
Den här gången valde jag att inte ha blommor i varenda en av de små vaserna, jag bestämde mig också att enbart hålla mig till en enda sorts blomma.

Snyggt och väldigt dekorativt om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar