fredag 5 april 2013

O.P.I nagellack

På senare tid har jag hört mycket positivt om nagellacken från O.P.I.
 O.P.I är ett amerikanskt märke som har funnits i många år.
De förnyar ständigt sitt sortiment, kommer ut med nya kollektioner och har på senare tid haft samarbete med superkändisar som Mariah Carey bland annat.
Nagellacken är internationellt kända för sin otroligt höga kvalitet, de vinner ständigt priser då de får betyget “bäst i test”.
Lackerna ska vara mycket enkla att applicera och dessutom slitstarka vilket ger ett mer hållbart resultat.
Jag har inte brytt mig nämnvärt eftersom jag själv inte brukar måla naglarna.
Jag har gelénaglar som jag går och får vidgjorda en gång i månaden hos en nagelteknolog - ja, det är en lyx som jag unnar mig! 
Jag brukar välja franska, naturella eftersom jag tycker att det är snyggast.
Däremot brukar jag ju måla tånaglarna på våren, sommaren och en bit in på hösten och när jag stod i taxfree-butiken på JFK-flygplatsen i New York insåg jag att det var dags att införskaffa lite nya fräscha färger.
Två färger hamnade i min varukorg; nämligen "Dutch Tulips" och "I Eat Mainly Lobsters"!
Jo, färgerna heter faktiskt så!
De har otroligt humoristiska namn såsom:
* Curry Up, Don´t Be Late
* Keys To My Kharma
* I´m India Mood For Love
* Barefoot In Barcelona
* Get me your number
* Stay The Night
* I Don´t Give A Rotterdam
* Kiss Me On My Tulips
Priset då?
Jo, de var ju betydligt billigare i USA, nästan en tredjedel av priset faktiskt.
Här hemma kostar de 150 kr, där tog de bara 8 dollar. (ca 55 SEK)
Då återstår bara att se om färgen som nu hamnat på tånaglarna är så hållbar som de säger...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar