lördag 31 mars 2012

Min Emmafåtölj

Min mormor hade en Emma-fåtölj som var klädd i ett blommigt och färgglatt tyg.
När jag flyttade hemifrån 1988 fick jag den av henne och jag bestämde mig för att den skulle kläs om.
Min snälla mamma erbjöd sig att göra det och efter ett tag gick jag och köpte ett tyg i färgen aprikos!
Fåtöljen blev dock aldrig färdig innan jag ångrade mig (som tur var, med tanke på färgvalet!) och mammas arbete med att klä om den avstannade.
Den blev därefter stående hemma hos mamma och pappa och där står den än...!

Tyvärr har jag inga bilder på hur den såg ut, men modellen är exakt likadan som dessa två.
Jag har insett att jag måste ta tag i situationen och få den omklädd, problemet är bara att jag har lite svårt att besämma mig för vilket tyg jag ska välja...
Nu tror jag att jag har bestämt mig för att den ska kläs om i fårskinn, ungefär så här:



Den kommer att pryda vårt sovrum!

Nu behöver jag få tag på en duktig möbeltapetserare, var hittar jag en sådan...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar