fredag 26 juli 2013

Ny tavla

                

För 3 år sedan var jag vid ett tillfälle på Fotografiska musèet i Stockholm och tittade bland annat på Vee Speers utställning.
Jag fastnade genast för de olika fotona här ovanför!
Fotografierna på barnen kallas för The Birthday Party och dessa tilltalade mig speciellt på något vis.
Fotona föreställer utklädda barn, ofta med mask, på väg till ett tänkt födelsedagskalas. 
Tydligen fick Speers idén till projektet under sin dotters födelsedagsfest och hon såg utställningen som delvis självbiografisk med minnen från sin egen uppväxt i Australien.

Som sagt så gillade jag bilderna, men jag köpte inget, vilket jag så smått började ångra nästan direkt.
(Bilderna kan man alltså köpa som posters för en helt acceptabel summa pengar i den lilla butiken som ligger i anslutning till muséet)

Efter ett tag dök bilderna upp lite här och var, i inredningstidningar och bloggar bland annat.
Det var alltså fler än jag som gillade fotona!

Så nu äntligen har jag införskaffat mitt exemplar!

Det tog ett tag och det krävdes ännu ett besök på Fotografiska, men det var det värt!
Jag valde en variant med nio bilder i en, Måttet är 50 x 70.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar