onsdag 27 februari 2013

Med risk för att vara tjatig...

... det handlar nämligen om Mateus igen, tänka sig.

Jag var ju i vår kära huvudstad några dagar förra veckan.
Då strosade jag omkring i stan och både shoppade och fönstershoppade.
Jag gillar att titta och ta in och få inspiration till både det ena och det andra, först och främst när det gäller inredning.
 Naturligtvis tittar jag lite på kläder, skor och andra accessoarer också men framför allt är det ju inredning som intresserar mig.

Även denna gång besökte jag R.O.O.M som ligger i gamla PUB-huset vid Hötorget.
R.O.O.M har en stor butik med mycket fint med både möbler och andra inredningsdetaljer såsom Mateusporslinet till exempel.
Jag älskar att titta på det fina portugisiska porslinet som de flesta vet att jag är så förtjust i.
 Jag gillar verkligen att se fina dukningar och på så sätt få inspiration av färg och form och hur man kan kombinera det på olika sätt.
Jag vill ta i det och känna på det ordentligt.
 Det kan man tyvärr inte på R.O.O.M.
De har nämligen valt att stapla sitt porslin i väldigt höga staplar på bord och i hyllor som står alldeles för nära varandra.
Jag vågade knappt röra mig i närheten av de hyllorna, skulle man råka välta ner en stapel så får man väl punga ut med en hel månadslön...
Först trodde jag att det berodde på att de bygger om och höll på att flytta sina Mateushyllor och bord, men när jag tänker efter så har det alltid varit så trångt och det i sin tur inbjuder inte precis till att folk handlar.
Nej, jag tror att de hade tjänat på att plocka undan lite av sitt innehav och i stället fylla på när det börjar ta slut.
De borde arrangera och kombinera det lite snyggt så att det ser inbjudande ut och försöka ha lite luft omkring hyllorna så att kunderna vågar röra sig och kan ta i porslinet och känna på det.
Se själv, inte lockar det till inköp precis?!




Om jag köpte något?
Jodå, till slut... en liten rosa ostronskål lyckades jag få fatt i utan att välta ner något annat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar