söndag 17 februari 2013

Mateus igen!

I fredags var det min tur att vara värdinna igen för en träff med mina fina gamla kursare från lärarhögskole-tiden!
Vi är 6 stycken tjejer som träffas ungefär var tredje månad.
Då äter vi gott och pratar om allt mellan himmel och jord, inte bara jobb, även om det givetvis är en stor del av samtalsämnet under kvällen.
Vi lägger alltid ihop och köper alltid något till värdinnan och denna gången hade de verkligen slagit huvudet på spiken!
Jag förärades en ljusrosa ostronskål från Mateus!


Jag har sedan tidigare gröna uppläggningsfat och skålar, grå tallrikar och assietter och nu nosar jag lite nyfiket på det ljusrosa... tycker att det är så läckert.
Dessutom gillar jag verkligen den turkosa färgen och den lila är faktiskt inte dum den heller!

Allt Mateusporslin är faktiskt snyggelisnyggt tycker jag!
    
    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar