tisdag 12 februari 2013

IKEA - Svenska folkets katalog

I väntan på årets IKEA-katalog har nu det stora företaget gjort något som jag verkligen gillar, den 31 januari släppte de nämligen något som de kallar Folkets katalog.
Katalogsläppet har föregåtts av en tävling där alla som har velat har kunnat ladda upp en bild på sitt hem på IKEAs Facebooksida. Sedan har alla facebookbesökare fått rösta fram vinnarna.

Cirka 800 tävlande skickade in bidrag till Ikea och till slut valdes sju hem ut av en jury som dessutom gjorde hembesök. Vinnarna finns nu att se på webben.
De tre vinnarna Caisa Salomonsson från Uppsala, Anna Nyberg från Gävle och Sofia Tikkanen från Kungsör fick, förutom att vara med i katalogen, även varsitt presentkort på Ikea värt 10 000 kronor.
Idén föddes sommaren 2012 som en hyllning till vardagslivets heminredning.
En trevlig idé tycker jag.


3 kommentarer:

  1. Hej, kan ju börja med att säga att jag älskar ditt kök, har ditt kök som favorit på styleroom och blev jätte glad nu när ja hittade din blogg. Gillar faktiskt erat kök så mkt att vi tom haft det som inspiration nu när vi gör om vårt kök :)

    Har dock en liten fråga som ja hoppas att du vill svara på, när det gäller eran köksö hur långt går bänkskivan ut där stolarna står? Vi ska beställa våran bänkskiva nu och vi är lite osäkra på hur mkt vi ska låta den sticka ut. Vill ju även kunna skjuta under våra stolar där.

    Jätte tacksam om du skulle vilja svara=)! Tack på förhand.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina fina ord, vad roligt att du gillar vårt kök! Jag är fortfarande helnöjd med det och det känns väldigt kul att man kan inspirera andra!
    Vi tog hjälp av en köksplanerare när vi spånade på köket och han rekommenderade att bänkskivan ska sticka ut 40 cm. Då kan man skjuta in stolarna ordentligt och man behöver heller inte riskera att slå i knäna när man sitter där.
    Lycka till med er köksrenovering, hade varit kul att få se hur det blev! Kanske i ett album på Styleroom? Du får gärna skicka länken här i så fall.
    /Uffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för hjälpen :)! Absolut, jag har en sida på styleroom och jag lovar att säga till/skicka länken när köket är klart och när jag har lagt upp ett album för köket!
      Tack igen för hjälpen.

      Linda

      Radera