fredag 27 april 2012

Rörstrands Filippa K

Jag har alltid gillat Filippa K-muggarna från Rörstrand
Det är det stora modehuset med samma namn som har form- och namngivit denna serie muggar.
Porslinet har fått en textil känsla med färger och mönster som skulle kunna passa precis lika bra på Filippa K:s klädkollektioner.
 I bassortimentet finns sex olika mönster, fast med jämna mellanrum introduceras dessutom flera säsongsnyheter.



  


Jag har ju, som alla vet, en viss förkärlek för färgerna svart och vitt och följdaktligen har såklart mina muggar dessa färger!
Just nu är jag innehavare till 16 muggar i 8 olika mönster, det vill säga 2 av varje.
Jag har köpt mina muggar på Tradera i olika omgångar och naturligtvis inte betalt fullt pris.
Ordinarie pris brukar ligga mellan 279 kr och 298 kr för två muggar.

Det finns dock några varianter som inte ingår i min samling, men som jag gärna skulle vilja ha:

     




   

Tyvärr ser man inte dessa mönster speciellt ofta på Tradera, om man gör det så är de väldigt populära, det budas hejvilt och priset blir därefter, inklusive frakten.

Då kan man lika bra köpa dem till ordinarie pris i affären tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar