torsdag 5 april 2012

Påskfint

Jag är egentligen inte mycket för pynt, varken påskpynt, julpynt eller pynt överhuvudtaget.
Det ska vara liiiiite då...! Ett påskris och en minipåsklilja, då är jag nöjd så här i påsktider.
Nu har jag visserligen inte hunnit köpa någon minipåsklilja än, däremot en vit pärlhyacint.

Följdaktligen ser det då ut så här hos oss nu när det är påsk:






Påskriset gör sig bäst i uterummet!
Ja ni ser själva... lite påsk har vi i det här huset, även om det inte är mycket!
Något påskfirande lär det inte heller bli eftersom maken och sonen begav sig iväg på en så kallad fotbollsresa till Liverpool, England tidigt i morse...
Här hemma är det därför girlpower som gäller och vi har precis lagom med påskpynt ;)

Ja just det... kom precis på att jag faktiskt köpte en jättefin höna i svart smide för något år sedan.
Den får jag nog också plocka fram, är det påsk så är det...! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar