lördag 18 februari 2012

Vi är alla olika...

Jag läser en hel del olika bloggar för avkoppling och inspiration, många av dem har inredning och feel-good som tema. Det har hänt att jag har halkat in på andra bloggar av bara farten och jag måste säga att ibland undrar man...!
Själv är jag ganska ny i bloggvärlden och har definitivt inga stora ambitioner med mitt bloggande. Jag gör det främst för min egen skull, jag vet dock att det finns några följare och tycker bara att det är kul om någon vill läsa det jag skriver. Jag skriver inte speciellt utlämnande, framför allt inte om familj och vänner. Jag kör inte någon speciell stil, utan skriver lite om det som faller mig in.

Men det finns speciellt en blogg som jag inte kan låta bli att kolla in ibland och förfasa mig över och nej, jag tänker inte nämna några namn!
Personen i fråga har enligt mitt tycke god smak, både när det gäller kläder och inredning, inte riktigt i min stil dock.
 Hon verkar bada i pengar för hon handlar inredningsprylar och märkeskläder både till sig själv och barnen i tid och otid. Kul för henne, det är inte det jag hänger upp mig på.
Det är språket!  
Det är mycket todeloooo, vi ses i morgon finingar, seeee U, tjingeling raringar....
Det är precis som om hon medvetet går in för att allt ska vara så ytligt som möjligt och otaliga är de ego-bilder hon lägger ut som inkluderar både hårförlängningar och läppförstoringar.
Samtidigt som jag förundras över hennes livsstil och språkbruk så kan jag inte låta bli att läsa lite, i alla fall ibland...!

Det är tur att vi alla är olika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar