lördag 20 oktober 2012

Sista jobbveckan...

Så kom den då, den sista veckan på jobbet!

Jag blev uppvaktad med blomster av ledningen på skolan redan på tisdagen.
Det märktes också bland eleverna att det började dra ihop sig, det var mycket kramar, teckningar och "varför måste du sluta?"


torsdagskvällen hade jag fått order av mina närmaste arbetskamrater i AL3 och särskolan att infinna mig klockan 18.00 på Restaurang Rosegarden i Malmö. Där väntade fina arbetskamrater, asiatisk buffé och fina presenter!


Dagen D krävde näsdukar, det insåg jag redan på morgonen.
En del föräldrar till elever droppade in med tack och lyckönskningar, jag bjöd alla 70 eleverna på glass, vi kramades och kramades och kramades...
Alla eleverna sjöng för mig och överlämnade presenter, blommor och ännu mera teckningar.

De hade även gjort en bok där alla hade skrivit och ritat till mig! Just nu klarar jag inte att läsa den utan att tårarna rinner, jag får ta fram den så småningom, en dag när mitt självfötroende behöver en knuff framåt...!

Fredagskvällen blev därför en stilla och trött kväll efter alla känslostormar under veckan.
Helgen kommer att ägnas åt vila och att försöka sortera alla tankar, känslor och framför allt mitt material jag har fått bära hem...


måndag är det dax för nya utmaningar, elever och kollegor på en helt ny skola!

Ett nytt kapitel i mitt liv startar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar