fredag 26 oktober 2012

Kunglig förlovning

Foto: Patrick Demarchelier/ Kungahuset.se
Rojalist som jag är kan jag ju inte låta bli att skriva lite om gårdagens snackis!
Prinsessan Madeleine har förlovat sig med engelsmannen Chris O´Neill.
Stort grattis säger jag till denna sessa som går sin egen väg, med all rätt.
Snyggare än någonsin är hon också med sitt mörka hår, hon klär verkligen i den färgen och är inte helt olik sin mor numera tycker jag.
Förlovningsringen går inte av för hackor och lär ha kostat en slant... men det har han säkert råd med.
Jag blev lite nyfiken på denne inte helt oattraktive man och sökte lite information om honom:
"Chris O'Neill har jobbat i finansbranschen de senaste 16 åren, på företag som NM Rothchild & Sons och Steinberg Asset management.
Han sa upp sig för att starta eget och har även investerat i flera olika bolag, bland annat i den populära kändisrestaurangen The Darby.
Han är mångmiljonär och har länge levt ett jetset-liv.
Sedan en tid tillbaka är han delägare i Noster Capital, en hedgefond som i slutet av 2011 var värd cirka 460 miljoner kronor. Fonden har sitt säte i London och Chris, som själv är född och uppvuxen i London, åker ofta dit på affärsresor." 
Stort grattis Madde, vilket kap du har gjort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar