söndag 28 oktober 2012

Parfym

För ungefär 3-4 år sedan hittade jag en av mina absoluta favoriter i doftväg!
Into the Blue från den tyska modehuset Escada.
Parfymen lanserades 2006 och är precis i min stil, väldigt fräsch och feminin, utan att vara för söt eller tung. 
Jag hittade den första gången på Bromma flygplats och har sedan mestadels köpt den på nätet.
Men nu har jag ett stort problem.
Min flaska ser nämligen ut så här:

 


Jag har sparat på den sista lilla skvätten ett bra tag, men igår tömde jag dessvärre flaskan helt...
Jag har verkligen finkammat alla parfymsidor på nätet och frågat efter den i alla taxfree-shoppar och vanliga parfymerier jag besökt under de senaste 2 åren.
Den finns inte!
 Det är med sorg i hjärtat som jag har tvingats inse att Escada har slutat med tillverkningen och parfymen går inte längre att få tag på...!

Trist tycker jag!

1 kommentar:

  1. Råkade bara komma in på denna blog då jag googlade lite och såg att du inte kunde få tag på denna parfym, kolla länken http://www.ebay.com/bhp/escada-into-the-blue

    SvaraRadera