fredag 6 juli 2012

Min käre make

Min man är en nörd!
En sportnörd kanske ska tilläggas.
Det har han i och för sig alltid varit, så det är inget nytt.
Jag visste vad jag gav mig in på om vi säger så...!

P är otroligt intresserad av all sport och han spelade själv basket när han var yngre och han var inte speciellt gammal när han började att åka till London och titta på engelsk fotboll.
Favoritlagen är Malmö FF, Liverpool FC, och FC Barcelona, men han kollar mer än gärna in andra lag också. 


Nu är det ju inte bara fotboll som lockar utan han tittar på hockey, tennis, formel-1, basket, handboll... you name it!
Han har släpat med mig på en del evenemang under årens lopp. Jag har till exempel tittat på basket och hockey i Madison Square Garden i New York, diverse fotbollsmatcher i London, Paris och Barcelona och Australian Open i tennis i Melbourne för att bara nämna några...!

Han har startat upp Absolute Sport Explorers, som är ett litet sällskap bestående av likasinnade vänner och bekanta som drar runt och tittar på/utför lite mer udda sporter, som till exempel
* kanotpolo
* rullstolsrugby
* fårvallning
 * velodromcykling
* wrestling
* bordshockey

Ja, så har jag det...

Häromdagen utbrast han att den här sommaren känns rätt ok, den är ju spikad med TV-evenemang:
 EM i fotboll, Tour de France på cykel, Wimbledon och sommar-OS i London.
Det sistnämda ska han i och för sig se lite live på plats i augusti.

Med detta sportintresse har han även fått en idé om att han på tv-bänken vid sidan av tv:n ska ha något stående som har med just den sporten som är aktuell just för tillfället att göra.
Det kan till exempel vara en boll av något slag, beroende på vilken sport det är.

Just nu ser det ut så här vid sidan av tv:n::

Gissa vilken sport som är aktuell just nu...?

Ja som sagt, så har jag det...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar