onsdag 18 juli 2012

Inspirerande och smakfullt hem

Vacker entré.






Väggar och golv i tumlad marmormosaik. Inbyggt badkar av Philippe Starck för Duravit.

Hittade fina bilder i Sköna hem, bilder som inspirerar mig en hel del faktiskt.
Det här fina hemmet har en tydlig flirt med både den industriella stilen och den lite mer lantliga.
Samtidigt har det en touch av det klassiska, som det ju blir med allt det svarta och vita.
Från att ha varit en riktig motståndare till både det industriella och det lantliga har jag nog ändrat mig, i alla fall till viss del. 
Jag kan faktiskt tycka att det kan vara riktigt snyggt med det råa, till exempel betong, plåt och puts, men det måste vara i lagom dos annars blir det lätt en kal och steril känsla.
Shabby chic och för mycket lulllull har jag dock fortfarande svårt för. 
Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig, i alla fall lite!

Lagom är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar