måndag 7 oktober 2013

Lite skillnad mot förr...


Det här huset finns i mina hemtrakter, inte speciellt långt ifrån där jag bor.
Huset ligger ute till försäljning såg jag i söndagens tidning och blev genast nyfiken på hur det ser ut inuti numera.
Jag har faktiskt varit inne i huset flera gånger, men det var måååånga år sedan!
Jag hade nämligen en klasskompis som bodde där och som flyttade därifrån för kanske 30 år sedan..
Huset såg helt annorlunda ut då, både på utsidan och insidan, på den tiden var exteriören gulputsad med bruna fönster och dörrar. Lite skillnad från idag...!

Jag vet att huset har bytt ägare flera gånger under årens lopp och har faktiskt sett interiören på nätet vid en tidigare försäljning för några år sedan. Redan då var det renoverat till viss del och ganska annorlunda mot hur jag minns det även om planlösningen fortfarande var och är densamma.
Men nuvarande ägaren har gjort underverk, det är sååååå smakfullt!

    

    

    

    
  



Huset är ett sekelskifteshus byggt 1910 som verkligen har återställts till dess rätta element.
Så har det inte alltid varit, jag minns det som övermöblerat med mörkt kök, plastmattor och en helt annorlunda trädgård.

Men nu är det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar