torsdag 24 januari 2013

LCHF-pajer

Jag är igång igen med att försöka gå ner i vikt, för vilken gång i ordningen vet jag inte...
Det jag vet är att jag måste göra något radikalt åt det för det här håller inte!
Det är en plåga att köpa kläder och den fysiska orken finns inte riktigt. Det i sin tur påverkar den psykiska biten också.
Jag har väl "bantat" mer eller mindre i hela mitt vuxna liv och provat de flesta sätt.
Jag har ju tyvärr väldigt lätt för att gå upp om jag inte passar mig, men ibland orkar jag inte.
Jag vill kunna äta som alla andra!
För en 7-8 år sedan gick jag ner en massa kilon och var riktigt smal. Sedan fick jag tyvärr gallsten på kuppen och gick då ner ännu mer eftersom jag inte kunde äta ordentligt.
Jag hade gallstensanfall var och varannan dag och jag levde i stort sett bara på bananer och drickyoghurt.
Jag blev sedermera opererad och kunde sedan börja äta riktig mat igen.
Och det har jag gjort och sakta men säkert ökat min vikt igen...
Emellanåt har jag tagit tag i det och gått ner lite, men långt ifrån tillräckligt.
 Dessutom har jag upptäckt är att det blir svårare pch svårare att gå ner, jag har nog tyvärr sabbat min ämnesomsättning en del med alla dessa jojobantningar.
Just nu är jag riktigt inspirerad av en vän och arbetskamrat som gått ner en massa i vikt med LCHF.
Så nu kör vi på det.
Magen mår så mycket bättre av det och man äter faktiskt väldigt god mat!
Det här, till exempel:
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar