måndag 21 januari 2013

Halvtid


Nu har maken varit borta halva tiden, han kommer hem antingen på söndag den 27:e eller måndag den 28:e januari.
Via sms har jag fått lite information, han är tydligen uppe på 4600 m ö h nu och klarar av höjden och den tunna luften bra.
Det i sin tur innebär att han ska göra ett försök att nå toppen om ett par dagar.
Jag hoppas verkligen att han klarar det så att han får lön för all möda han har lagt ner på detta projektet.
Han ingår i en liten grupp tillsammans med folk från USA, Nya Zeeland och Kanada och det är tydligen ett glatt gäng!

Tyvärr fick han inte sitt incheckade bagage när han anlände till Tanzania och det innebär att han har fått hyra grejer, dvs kläder och annan utrustning såsom sovsäck och liggunderlag t. ex.
Men enligt det senaste sms:et var hans ryggsäck nu lokaliserad och skulle formodligen bäras upp till honom mot en kostnad av 250 (!) SEK. Skönt att få sina egna grejer, tänker jag.

Men nu längtar jag faktiskt efter honom!



(bilderna har jag lånat på internet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar