måndag 30 september 2013

Ny inredningsbok att inspireras av

welcome home leila lindholm

Leila Lindholm har gett ett en mängd kokböcker med recept som jag följt eller inspirerats av många gånger. Framför allt recepten från hennes bakböcker.
Hon driver en framgångsrik webbutik där hon säljer allehanda köksprylar och har även en blogg som jag kikar in på ibland.

Nu kommer hennes första inredningsbok!
Den har enligt uppgift vuxit fram under fyra års tid och är en "coffeetable-bok" i lite större format än hennes tidigare kokböcker.
Via hennes blogg och instagram har jag fått en sneakpeak om hur inredningsboken ska se ut och nästan allt ska vara fotograferat i hennes eget hem eller i hennes inspelningsmiljöer.

Det ska bli spännande att få se boken på riktigt och inte bara på bilder!

20130922-235133.jpg   

20130922-235116.jpg    20130922-235123.jpg

(Alla bilder har jag lånat från www.blog.leila.se)


Leila berättar i bloggen att hon är speciellt svag för gamla prylar och tycker att föremål som är äldre har en personlighet, en själ och historia och det är de sakerna som gör ett levande hem.
Hon inspireras av allt ifrån franska brasserier till engelsk cottage-stil och hon blandar gärna friskt alla stilar.

Boken är fylld av bilder och illustrationer med praktiska exempel på hur man tapetserar, hänger tavlor eller till exempel gör en sänghimmel.
Ambitionen hos Leila Lindholm har varit att läsaren ska få konkreta tips om inredning och kunna överföra de tipsen till sin egen stil.

Jag kommer definitivt att köpa den här boken även om den stilmässigt är ganska långt från min egen lite mer sparsmakade stil.

Men inspiration kan man ju aldrig få för mycket av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar