måndag 24 september 2012

En lugn helg...

Helgen har varit väldigt lugn, kanske mycket beroende på att den innehöll den mitt livs första migränanfall!
Vaknade i lördags morse med huvudvärken från helvetet!
Kunde knappt lyfta huvudet från kudden och maken fick rycka in med tabletter och vatten.
Lägg till en envis förkylning som innebär att man är helt stopp i näsan på morgonen så förstår man kanske lite mer...

Det var ett lindrigt migränanfall, det är jag medveten om.
Jag hoppas också att det aldrig kommer tillbaka...

På söndagen när jag började bli normal igen, kunde jag åter surfa på internet och läsa.
Då hittade jag den här bilden på www.hoom.se, drömde mig bort och tänkte på vad min käre make sa till mig.
- Du måste vara rädd om dig, det är bara du som kan vara det.
Så är det, man styr sitt eget liv, det finns många måsten längs vägen och ofta kör man på i hundranittio...
Kanske är det dax att ändra på det, men hur?

Under tiden drömmer jag mig bort...





"Femstjärniga och lyxiga Naladhu ligger på Velighandu Huraa som är en del av den Södra Maléatollen i Maldiverna.
Här bor man i exklusiva strandbungalows, bland vajande kokospalmer och kritvit sand vid den turkosa lagunen.
Här härskar havet, brisen och en välkänt rogivande och charmig atmosfär.
För att lyfta det lite extra så har varje villa en egen butler.
Här kan man dyka, snorkla, paddla kajak eller segla dhoni - en inhemsk och traditionell segelbåt.
Notera att Naladu ligger på en privat ö, som inte tar emot några besökare, vilket gör det här till en populär `hideaway`för kändisar..."

Ja, drömma kan man ju alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar