lördag 25 augusti 2012

Sprite???

Jag vill gärna ha en fräsch bukett blommor stående på köksön varje vecka. Som jag nämnt innan så är jag just nu väldigt förtjust i rosor.
I veckan som gick hittade jag en bukett i en ljuvlig orange färg i min lokala ICA-butik. De hade mycket olika sorter och färger att välja emellan och vi var flera kunder som stod där och velade. Jag lyckades få tag på den sista orangea buketten och jag förstod att det var fler än jag som ville ha just den färgen... men först till kvarn....!

En av damerna började prata mig och sa att den buketten kommer att bli fantastisk när den slår ut och att jag måste prova att sätta buketten i läskedrycken Sprite i stället för vatten! Det hade hon gjort i många år! Sagt och gjort, det här kände jag att detta måste jag bara prova, så jag köpte en flaska vanlig Sprite med mig hem och satte rosorna i.


Nu väntar jag med spänning på hur det ska utveckla sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar