onsdag 13 juni 2012

Den blomstertid nu kommer...

"...med lust och fägring stor.
Du nalkas, ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött."


Den här sången är skolavslutning för mig!
Varje år har den sjungits, både på mina egna skolavslutningar och mina barns.
Nu när jag själv är "i branschen" får jag ju höra den varje skolavslutning så länge jag är lärare i alla fall.
Det känns skönt, även om jag fäller en liten tår varje gång.

Idag har min yngsta slutat grundskolan, vilket känns väldigt märkligt!
Till hösten hägrar gymnasiet och åren på Rosentorpskolan är över.
Jag gick där själv i mitten av sjuttiotalet och sedan har mina barn spenderat vardera 10 läsår, inklusive förskoleklassen på samma skola.
Nu är den eran slut! 
Ännu återstår dock några arbetsdagar för mig innan ett efterlängtat sommarlov tar vid.
Sedan ska jag njuta!


GLAD SOMMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar