torsdag 17 maj 2012

Lite nytt...!

Jag har aldrig varit speciellt nöjd med matplatsen i vårt vardagsrum.
Den har känt omysig och tråkig och jag har liksom aldrig fått till det på något sätt....

Skänken var i ek, bordet i björk och stolarna är svarta, en salig blandning alltså.
Jag har funderat på att skaffa en matta under bordet, men eftersom jag inte har varit nöjd med det övriga möblemanget så har det inte känts speciellt angeläget.
Jag har velat hit och dit med beslutsångest till följd.
 För ett tag sedan köpte jag en golvlampa som jag har trånat efter i flera år, men när den väl kom på plats så såg allt så fel ut.

Före: 
ekskänk,ljushus

Resultatet efteråt.
Jag är så nöjd med resultatet. Tänk vad lite svart målarfärg kan göra!
Lampan kom till sin rätt och helt plötsligt känns det som om möblerna hör ihop, det blir liksom en helhet.

Dessutom köpte jag en ny, fin fjärilstavla från Hagedornhagen som matchar perfekt!.

Till och med pilasterhyllan i ek fick sig en makeover.
Före:
dalahäst,& tecken
Efter:

Nu satsar jag på ett nytt matbord och en matta under, sedan är jag riktigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar