söndag 31 juli 2011

Design House Stockholm

Jag har länge haft ett gott öga till ett av Skandinaviens främsta designföretag, nämligen Design House Stockholm. Jag gillar många av deras produkter skarpt!


Design House Stockholm erbjuder allt ifrån inredning och kläder till belysning och porslin. De står för tidlös design och prylarna känns fräscha och trendiga, samtidigt som jag nog anser att många av dem har potential att bli moderna klassiker.





D H S bildades 1992 och samarbetar med ett 60-tal formgivare, både nya talanger och betydligt mer erfarna designers. Produkterna har fått stor uppmärksamhet både i Sverige och utomlands och återförsäljarna har blivit många. Man kan dessutom få tag på dem i bland annat New York, Paris och London.



Dessa gillar jag! Tänk dig ett stort bord med 8 stolar, 2 av varje sort! De hade gärna fått flytta hem till mig. Såååå snygga!
(Alla bilder är lånade från webben)


Fina saker har de! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar